مولف زنده مرگ

مقدمتان گلباران

مقدمتان گلباران

مولف زنده مرگ

خواننده و شنونده فرقی نداره!
اینجا داستان رو، بو کن!

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

 

کارپه دیم! ( اصطلاحی لاتین به معنای دم را غنیمت بشمار ) چه بخواهید چه نخواهید مرگ نزدیک ماست این یک هشدار است اما کارپه دیم! مرگ نزدیک گوش هایمان نفس میکشد پس باید دم را غنیمت بشماریم. در این فیلم ما به اعماق زندگی خواهیم رفت، جوهره اش را خواهیم دید و سپس برای مکیدن لحظات ناب زندگی دستور عملی بی نظیر خواهیم داشت تا بتوانیم از تک تک لحظات زندگی لذت کافی را ببریم. اما زندگی آنجاست که مرگ را به وضوح در آن ببینیم. همانطور که سیاهی در کنار وجود سفیدی معنا پیدا میکند. زندگی زمانی زیباست که در کنار مرگ نفس بکشیم.

همانطور که بیان شد؛ زندگی و مرگ دو روی یک سکه اند و در کنار هم یک کل واحد به عنوان هستی یک شخص را تشکیل میدهد. تئوری انتخاب در سراسر این فیلم جاریست. انتخاب پرتاب سکه هستی بر دست ماست. اما کسی نمیداند دست روزگار کدام قسمت را برایمان انتخاب میکند و هرچه باشد، انتخاب ما تن دادن به جبر این روزگار است. روزگاری که میتواند دنیایی فراتر از عشق را برایمان به ارمغان بیاورد گاهی هم سفیر مرگ است. روزگار و دنیای آدم های این فیلم بی شباهت به روزگار فعلی ما نیست. این نکته ارزش دیدن این فیلم را برایمان بالا میبرد. از نگاه من این فیلم کمکان میکند تا شخص ارزشمندتری نسبت به آنچه هستیم بشویم. البته برای دیدن این فیلم شتاب زده عمل نکنید این فیلم نقاط ضعف زیادی دارد.

نویسندگی این فیلم در نقطه ی اوج فیلم نامه نویسی سینمای معاصر قرار دارد و بازیگری این فیلم با وجود استفاده از جوانان جویای نام در کنار رابین ویلیامز در سطح پختگی خاصی قرار دارد اما کارگردانی این فیلم ضعف های زیادی دارد .خوب است اما عالی نیست ؛ کاش این فیلم کارگردان بهتری داشت. با وجود اینکه کارگردان فعلی تمام تلاشش را کرده بود، در نیامد که نیامد. انگار همه جذابیت فیلم نامه را مقابل چشمان ات میسوزاند. با این وجود فیلم نامه به طور کامل این نقص کارگردانی را جبران میکند. گرچه خیلی ها میگویند فیلم نامه اقتباسیست ولی به شخصه معتقدم فیلم نامه نویس به مراتب باهوش تر از نویسنده کتاب انجمن شاعران مرده است.

هشت از ده

علی صالحی

23 آبان 97

  • علی صالحی

نقد

نقد فیلم

نقد_فیلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی